Naujovė Lietuvos darbo rinkoje – darbuotojų nuoma: kas tai ir kaip tai veikia
Įmonių vadovų pečius šiandien slegia didžiausia amžiaus egzistencinė krizė, kai kasdien reikia rasti sprendimus, kaip išlikti ir toliau augti. Būtent šiuo metu savo privalumus geriausiai atskleidžia dalinimosi ekonomikos produktas – specialistų nuomos verslui paslauga. Išnuomotas specialistai greitai ir kokybiškai įmonėje atlieka jam pavestas užduotis ir atsisveikina, kai jo paslaugų nebereikia.
Pagrindinius šios paslaugos privalumus pranešime spaudai apžvelgia darbuotojų nuomos įmonės „RSM / Rent Sales and Marketing” vadovė Olga Lapinskė.
1. Rizikų valdymas
Rasti gerą ir patikimą žmogų, kurio vertybės, kompetencijos ir gebėjimai bus priimtini verslo organizacijai – ilgas ir brangus procesas. O. Lapinskė pastebi, kad net ir radus tokį darbuotoją kyla daug rizikų, kurių neįmanoma kontroliuoti. Pavyzdžiui, darbdavys investuoja į darbuotojo kompetencijas, jo edukaciją, o šis po metų darbo nusprendžia išbandyti save kitur. Įmonė vėl pradeda darbuotojo paieškas, vėl investuoja į komandos kūrimą, tačiau ir vėl neturi jokių garantijų, kiek ilgai truks jų bendradarbiavimas.
Jos teigimu, darbuotojo nuoma užtikrina ilgalaikį pastovumą organizacijai. Nuoma užsiimanti kompanija garantuoja nenutrūkstamą atliekamų darbų bei suteikiamų paslaugų srautą įmonei. „Kompanijos vadovui suteikiama galimybė valdyti visą procesą. Jei rezultatai ar procesas vadovo netenkina – jis turi visas galimybes tą pačią minutę įvesti norimus pokyčius: keisti nuomojamų specialistų sudėtį, modeliuoti vis kitą įmonei reikalingą paslaugų krepšelį“, – pastebi O. Lapinskė.
2. Laiko patikrinta patirtis
Kaip pastebi O. Lapinskė, darbuotojų nuoma ir profesionalių paslaugų įtraukimas į vidinį kompanijos gyvenimą atneša daugiau naujos patirties ir išmanymo. Įmonei nereikės rūpintis nuomojamo specialisto mokymais ar kompetencijų gilinimu, taip mažinant kaštus bei užtikrinant produktyvų darbą nuo pirmos darbo dienos.
„Išnuomotas darbuotojas kaupia patirtį ir žinias būtent toje srityje, kurią ir atstovauja. Žino įvairius savo specializacijos niuansus, seka naujausias tendencijas bei rinkos pulsą, turi sukaupęs patirtį bei numato kelis žingsnius į priekį. Užsiauginti tokį specialistą bendrovės viduje užtruks ne vienerius metus“, – pastebi O. Lapinskė.
3. Įmonės biudžeto ir laiko optimizavimas
Darbuotojų nuomos nebandę neretai mano, kad tokia paslauga – tai papildomos išlaidos įmonei. Realybė kardinaliai priešinga, sako O. Lapinskė. „Išnuomotas specialistas atliks labai konkrečias jam pavestas užduotis, o įmonei tai kainuos gerokai mažiau, nei tokio specialisto samdymas nuolatiniam darbui bendrovės viduje“, – aiškina O. Lapinskė.
Pasak jos, dar vienas svarbus optimizavimo matmuo – tai laikas. „Reikia pripažinti, kad gerai ir greitai skirtingus darbus atlikti geba tikrai nedaugelis. Puikių „multitaskerių“ verslo pasaulyje šiandien – nėra daug. Nauja užduotis, kurią jūsų komandos narys atlikinės pirmą kartą, gali trukti savaitę ar net mėnesį. Patyrusiam srities profesionalui tai užtruks kur kas trumpiau. Darbuotojų nuoma efektyvina laiką, biudžetą ir rezultatus“, – pastebi specialistė.
4. Atpalaiduoja vadovą nuo kasdienių rūpesčių
Specialistų nuoma tiek įmonės vadovui, tiek ir kitiems darbuotojams leidžia susikoncentruoti į svarbiausias jų funkcijas ir atpalaiduoja nuo kitų reikalų, kurie nėra tiesiogiai susiję su jų pareigomis ar kompetencijomis. Pavyzdžiui, iškilę marketingo, pardavimų, naujo produkto įvedimo į rinką, komunikacijos ar komandos formavimo klausimai bus sprendžiami išnuomoto konkrečios srities specialisto.
„Organizacija – tai gyvas organizmas, kuriame nuolatos vyksta įvairūs procesai. Kiekvienam klausimui ar problemai turėti po atskira žmogų – visiškai neefektyvu. Įmonės vadovai dažnai deleguoja gretimas užduotis susijusių sričių specialistams. Pavyzdžiui, marketingo darbus perduoda pardavimų komandoms, arba imasi jų patys, taip apkraudami save bei kitus darbais, kuriuos vargu ar galės atlikti iki galo kokybiškai. Vadovas džiaugiasi sutaupęs, tačiau metų pabaigoje matomi finaliniai įmonės rezultatai – nedžiugina“, – pastebi O. Lapinskė.
5. Talentų ir idėjų įvairovė
Besikeičiančiame verslo pasaulyje nėra nieko galingiau – kaip šviežios, unikalios ir įgyvendinamos idėjos. Tačiau nuolatinė rutina ir besikartojantys procesai dažnai išvargina įmonių darbuotojus. „Net ir labai talentingi specialistai „užsisėdėję“ savo pozicijose aptingsta, praranda kūrybinį potencialą, būna mažiau kritiški ir šiek tiek kitaip mato įmonės progreso galimybes“, – pastebi O. Lapinskė.
Pasak jos, darbuotojų nuomos funkcija leidžia į įmonės gyvenimą nuolatos įlieti naujo, profesionalaus ir talentingo kraujo, kuris ne tik atlieka savo funkcijas, bet ir nepataikaudamas dalinasi savo požiūriu, įžvalgomis bei idėjomis.
6. Modernūs įrankiai ir metodai
Rinka, klientų poreikiai ir marketingo tendencijos nuolat keičiasi. Suformuoti veiksmingą strategiją, suvaldyti komandą bei darbo eigą ir išvesti kompaniją į lyderiaujančias pozicijas – tai patirties ir „know how“ reikalaujantis procesas. Pasak O. Lapinskės, sekti kiekvieną naujovę, skirti laiko ją išbandyti ar išmokti ja naudotis – atima daug laiko ir pastangų. Be to, ne visi įmonės darbuotojai yra vienodai imlūs naujienoms.
„Darbuotojų nuoma užsiimantys profesionalai išmano naujausius ir rinkai reikalingiausius darbo įrankius bei metodus, kurie efektyviai padeda siekti norimų rezultatų. Išnuomotas specialistas ateis su visa amunicija: žiniomis, patirtimi, darbo metodais ir įrankiais, bei mokės profesionaliai jais naudotis“, – aiškina O. Lapinskė.
Straipsnį rasite: www.delfi.lt/rsm
Jeigu esate vystytojas arba investuotojas ir ieškote marketingo bei pardavimų komandos, susipažinkime!
El. paštu olga.lapinske@r-sm.lt arba telefonu +370 (602) 00 655